Veelgestelde vragen
De antwoorden op veelgestelde vragen hebben wij hieronder voor u verzameld!
Staat uw vraag er niet tussen? Stuur dan een mailtje naar info@happenentrappen.nl.
Ons reserveringssysteem
Hoe kan ik een reservering plaatsen?
U kunt uw reservering voor Happen en Trappen plaatsen via onderstaand stappenplan:
- Klik op het tabblad "ROUTES" (bovenin de pagina).
- Klik op één van de provincies in Nederland of België (waar u wenst te gaan fietsen).
- Op de provinciekaart klikt u op één van de stippen in het gebied waar u wilt gaan fietsen. Het is tevens mogelijk om een route te selecteren uit het overzicht onder de provinciekaart, u klikt hier op 'Bekijk route'.
- Vervolgens wordt u doorgestuurd naar de route specifieke pagina en hier klikt u op 'Klik hier om te reserveren'.
- Op de reserveringspagina vult u alle gevraagde gegevens in:
- U vult uw persoonlijke gegevens in.
- U selecteert de datum en vervolgens het tijdstip waarop u wilt vertrekken.
- Aan de rechterzijde van de pagina kunt u optioneel een persoonlijke fietsverzekering afsluiten. Let op! Deze is enkel geldig voor routes binnen Nederland.
- Indien u cadeaubonnen heeft kunt u de 10-cijferige code(s) van uw bon(nen) invoeren onder het kopje 'Cadeaubonnen'.
- U selecteert uw gewenste betaalmethode. Let op! Dit dient u ook te doen in het geval u (een deel) wilt betalen met cadeaubonnen. Indien u het volledige bedrag betaalt met cadeaubonnen ziet u op de volgende pagina dat het bedrag €0,- is.
- Vervolgens dient u de vinkjes aan te klikken dat u de praktische informatie heeft gelezen en dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
- U klikt vervolgens op 'Ga verder - uw reservering controleren'.
- Controleer uw gegevens en indien akkoord, klikt u op 'Volgende stap: bestelling betalen'. U doorloopt het betalingssysteem en uw boeking is na de betaling afgerond. Indien u uw gegevens wilt wijzigen, klikt u op 'gegevens wijzigen'.
Wat kost een dagje Happen en Trappen?
Voor een volledig verzorgde reguliere route betaalt u per persoon 47,95 euro. Hiermee is alles voor u geregeld: u ontvangt een routebeschrijving, de plaatsen zijn gereserveerd en het eten staat bij elk restaurant voor u klaar. Enkel de consumpties hoeft u nog maar af te rekenen.
Let op! De prijzen voor een Thema route kunnen afwijken, deze staan echter vermeld op de routepagina van de door u gekozen Thema route.
Tot wanneer kan ik een reservering plaatsen?
Wanneer u een van onze routes wilt gaan fietsen kunt u via deze website minimaal één dag van tevoren (tot 18.00 uur) reserveren. Wanneer u met een groep bent van 8 personen of meer raden wij u aan om minimaal 7 dagen voorafgaand te reserveren.
Kan ik annuleren en mijn geld terugkrijgen?
De regelgeving omtrent annuleringen is afhankelijk van de groepsgrootte. Indien u met minder dan 8 personen gaat Happen en Trappen, kunt u uiterlijk één dag voorafgaand aan uw bezoek (vóór 17.00 uur) een e-mail sturen naar info@happenentrappen.nl. In overleg kunt u dan een nieuwe datum afspreken of kiezen voor een volledige restitutie (Let op! Wij geven geen geld terug op cadeaubonnen). Wilt u annuleren met een groep vanaf 8 personen? Indien u dit één week voorafgaand aan het dagje Happen en Trappen doorgeeft, dan kan het geheel betaalde bedrag gerestitueerd worden (Let op! Wij geven geen geld terug op cadeaubonnen). Indien u de annulering 3 dagen voorafgaand aan het dagje Happen en Trappen doorgeeft vóór 17.00 uur, kunt u in overleg een nieuwe datum kiezen. Uiteraard kunt u kleine (persoons)wijzigingen, zoals het toevoegen of afmelden van één persoon doorgeven tot één dag voor uw bezoek (vóór 17.00 uur).
Wanneer kunnen de routes gefietst worden?
In de winterperiode (1 december tot 1 maart) zijn onze routes gesloten. In alle andere maanden kunt u onze routes fietsen. Wanneer een route op een bepaalde dag niet gefietst kan worden dan kunt u dit direct zien op de routepagina en in het boekingsproces.
Uw betaling
Hoe weet ik of mijn betaling is gelukt?
Bij het reserveren van Happen en Trappen heeft u uw e-mailadres ingevuld. Na betaling ontvangt u terstond een betaalbevestiging op dit e-mailadres. Heeft u geen e-mail ontvangen en is het geld wel afgeschreven? Controleer eerst of u de mail heeft ontvangen in de map 'ongewenste e-mail' of 'spam'. Mocht u ook in die mappen geen mail hebben ontvangen, neem dan contact met ons op via info@happenentrappen.nl.
Ik ben woonachtig in Belgie of Duitsland, wat nu?
Voor onze Belgische klanten is dit geen probleem, u kunt eenvoudig met Bancontact betalen.
Bent u woonachtig in Duitsland? Stuur dan een e-mail naar info@happenentrappen.nl. Vermeld hierin de volgende informatie:
Bent u woonachtig in Duitsland? Stuur dan een e-mail naar info@happenentrappen.nl. Vermeld hierin de volgende informatie:
- Uw naam, adres, postcode en woonplaats
- Bij voorkeur mobiel telefoonnummer
- De naam van de route welke u wenst te gaan fietsen
- Het aantal personen (volwassenen en kinderen)
- De datum waarop u graag wenst te gaan Happen en Trappen
- De starttijd waarop u wilt vertrekken (10:00, 10:30 of 11:00 uur)
- Eventuele dieetwensen en opmerkingen
Ik heb geen internetbankieren
Happen en Trappen heeft ervoor gekozen alle betalingen via iDeal te laten verlopen. Heeft u zelf geen internetbankieren, dan kent u wellicht iemand in uw omgeving die dit kan doen voor u? U kunt deze persoon dan contant betalen. Voor bedrijven en grotere groepen maken wij graag een uitzondering zodat u via een factuur kunt betalen.
Uw boeking
Ik wil graag de datum van mijn boeking wijzigen.
Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar info@happenentrappen.nl. U kunt uw boeking wijzigen tot uiterlijk 17.00 uur één dag van tevoren.
Ik heb een boeking geplaatst, maar nog geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Het komt wel eens voor dat de bevestigingsmail in het mapje 'ongewenste e-mail' of 'spam' wordt geplaatst. Hier kunt u uw bevestiging van de boeking terugvinden.
Indien u na het boeken ook geen mail heeft ontvangen in uw mapje 'ongewenste e-mail' of 'spam' en het bedrag is wel afgeschreven, dan kunt u een mail sturen naar info@happenentrappen.nl met het onderwerp: "Geen bevestigingsmail". Vermeld hierin duidelijk uw naam en de route die u geboekt heeft.
Wat is inbegrepen bij een dag Happen en Trappen?
- Koffie met gebak
- Voorgerecht
- Soep
- Hoofdgerecht
- Dessert
- Routebeschrijving
Ik wil graag het aantal personen van mijn boeking wijzigen.
U kunt het aantal personen van uw boeking wijzigen tot uiterlijk 17.00 uur een dag voorafgaand aan uw dag Happen en Trappen. U kunt dit doorgeven door een mail te sturen naar info@happenentrappen.nl.
Cadeaubonnen
Hoe kan ik een cadeaubon bestellen?
U kunt de cadeaubonnen bestellen door het formulier in te vullen dat u vindt onder het kopje "CADEAUBON" bovenin de taakbalk.
Hoe lang duurt het voordat de cadeaubon aankomt?
Indien u een digitale cadeaubon heeft besteld, krijgt u deze binnen enkele minuten per e-mail toegestuurd. De codes kunnen dan direct verzilverd worden. Indien u kiest voor het opsturen van een cadeaubon per post dan worden de cadeaubonnen, mits op werkdagen vóór 15.00 besteld, dezelfde dag verzonden. Normaliter duurt de verzending binnen Nederland 1 tot 2 werkdagen, echter zijn wij hierin afhankelijk van PostNL. Verzending naar België duurt normaliter 3 tot 5 werkdagen.
Dien ik bij een bestelling van een cadeaubon mijn gegevens in te vullen, of de gegevens van de ontvanger?
Bij het bestellen van een cadeaubonnen kunt u ervoor kiezen om de cadeaubonnen per mail of per post te ontvangen. De cadeaubonnen staan niet op naam en wanneer u de cadeaubonnen zelf wilt overhandigen adviseren wij u om uw eigen gegevens in te voeren. Wanneer uw voorkeur er naar uit gaat dat de ontvanger de cadeaubonnen direct ontvangt, dan dient u de gegevens van de ontvanger in te vullen. Bij de cadeaubonnen die per post worden toegestuurd treft u in de grote envelop nog een kleinere envelop aan, hier kunt u nog een persoonlijke boodschap op schrijven.
Ik heb een cadeaubon besteld per e-mail, maar ik heb deze niet ontvangen per e-mail. Wat nu?
Indien u een digitale cadeaubon heeft besteld, krijgt u deze binnen enkele minuten per e-mail toegestuurd. Het komt wel eens voor dat deze in uw mapje 'ongewenste e-mail' of 'spam' wordt geplaatst. Hier kunt u de e-mail dan terugvinden.
Heeft u na uw bestelling geen mail ontvangen in uw mapje 'ongewenste e-mail' of 'spam' en is het geld wel afgeschreven? Neem dan contact met ons op via info@happenentrappen.nl. Vermeld hierin duidelijk uw naam en het aantal cadeaubonnen dat u heeft besteld.
Staat de cadeaubon op naam?
Nee, de cadeaubonnen zijn niet persoonsgebonden. Onze cadeaubonnen bestaan uit een unieke 10-cijferige code, welke eenmalig kan worden ingevoerd bij het plaatsen van een reservering via onze website.
Wat is de geldigheidstermijn van een cadeaubon?
Cadeaubonnen zijn altijd geldig in het jaar van aankoop en het daaropvolgende jaar. De geldigheidstermijn staat op de cadeaubon vermeld alsmede in de bevestigingsmail van de order. Bijvoorbeeld: Cadeaubonnen welke uitgegeven zijn in 2020 zijn tot en met 31-12-2021 geldig. Cadeaubonnen uitgegeven in 2019 zijn tot en met 31-12-2020 geldig.
Hoeveel kost een cadeaubon?
Een cadeaubon kost € 47,95 per stuk. Een cadeaubon heeft als voordeel dat deze voor elke route geldig is en dat de datum vrij te bepalen is.
Hoe kan ik een cadeaubon verzilveren?
U dient een reservering te plaatsen door het reserveringsformulier in te vullen (zie het antwoord op de vraag 'Hoe kan ik reserveren?'). Aan de rechterkant van het formulier kunt u onder het kopje 'cadeaubonnen' het 10-cijferige nummer invullen dat op de cadeaubon is vermeld.
Voor hoeveel personen is een cadeaubon geldig?
Een cadeaubon is geldig voor 1 persoon.
Fietsverhuur
Hoe gaat fietsverhuur in zijn werk?
Bij onze routes staat bij de praktische informatie het kopje "Fietsverhuur". Hieronder treft u, indien bekend bij ons, de contactgegevens van een fietsverhuurder in de buurt van het startpunt aan. Aangezien Happen en Trappen zelf niets met fietsverhuur doet, verzoeken wij u vriendelijk om dit vooraf zelf te regelen met de desbetreffende fietsverhuurder zodat u hiervan verzekerd bent.
Onze routes
Is de route een rondje en kom ik weer terug bij het startpunt?
Ja, de afstanden welke worden aangegeven op de routepagina zijn de afstanden van het startpunt tot weer terug bij het startpunt. U fietst derhalve 5 etappes en eindigt de dag ook waar u de dag bent begonnen.
Kan ik de route wijzigen / inkorten?
De routes van Happen en Trappen zijn zo samengesteld dat u op een dag de mooiste plekjes in de omgeving ziet en de beste restaurants aandoet. Elke etappe is rond de 10 kilometer, dus u kunt om de drie kwartier genieten van een hapje en een drankje. Het inkorten van een route is daarom niet mogelijk.
Kan ik de volgorde van een route wijzigen?
Helaas is dit niet mogelijk aangezien wij voor het seizoen met de desbetreffende restaurants afspraken hebben gemaakt over de door hen te serveren gerechten.
Kan ik ergens anders starten?
Dit is helaas niet mogelijk.