De lekkerste fietstochten van
Nederland en België
Happen en Trappen
Happen en Trappen
Happen en Trappen
Twitter Facebook

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over...
Ons reserveringsysteem
Hoe kan ik een reservering plaatsen?
U kunt uw reservering voor Happen en Trappen plaatsen via onderstaand stappenplan:
  • Klik op naar het tabblad “routes” (bovenin de pagina).
  • Klik op één van de provincies in Nederland en België waar u wilt gaan fietsen.
  • Daarna klikt u op één van de stippen op de provinciekaart in het gebied waar u wilt gaan fietsen. U kunt ook een route selecteren uit het overzicht onder de provinciekaart.
  • Op de route specifieke pagina klikt u op de button ‘Klik hier om te reserveren’.
  • Op de reserveringspagina vult u alle gegevens in:
    • U vult uw persoonlijke gegevens in
    • U selecteert de gewenste route, de datum en het tijdstip waarop u wilt vertrekken.
    • Aan de rechterzijde van de pagina kunt u optioneel een persoonlijke fietsverzekering afsluiten.
    • Indien u cadeaubonnen heeft kunt u de 10-cijferige codes van uw bonnen invoeren onder het kopje ‘cadeaubonnen’.
    • U selecteert uw gewenste betaalmethode. Dit dient u ook te doen in het geval u (een deel) wilt betalen met cadeaubonnen. Indien u het volledige bedrag betaalt met cadeaubonnen ziet u op de volgende pagina dat het bedrag €0,- is.
    • Vervolgens dient u de vinkjes aan te klikken dat u de praktische informatie heeft gelezen en dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
    • U klikt vervolgens op ‘Ga verder – uw reservering controleren’.
  • Controleer uw gegevens en indien akkoord, klikt u op ‘Volgende stap: bestelling betalen’. U doorloopt het betalingssysteem en uw boeking is na de betaling afgerond. Indien u uw gegevens wilt wijzigen, klikt u op ‘gegevens wijzigen’.
Wat kost een dagje Happen en Trappen?
Voor een volledig verzorgde route betaalt u per persoon 39,95 euro. Hiermee is alles voor u geregeld: u ontvangt een routebeschrijving, de plaatsen zijn gereserveerd en het eten staat bij elk restaurant voor u klaar. Alleen de consumpties hoeft u nog maar af te rekenen.
Tot wanneer kan ik een reservering plaatsen?
Wanneer u een van onze routes wilt gaan fietsen kunt u via deze website minimaal één dag van tevoren (tot 18.00) reserveren.
Kan ik bij slecht weer annuleren en mijn geld terugkrijgen?
Wilt u uw reservering annuleren, bijvoorbeeld vanwege slecht weer? Dit kan tot één dag voor uw bezoek (tot 17.30 uur) aan Happen en Trappen. Stuur een email naar info@happenentrappen.nl. In overleg kunt u dan een nieuwe datum afspreken. Wilt u annuleren met een groep vanaf 10 personen? Laat dit dan uiterlijk 2 dagen van te voren weten aan Happen en Trappen zodat de restaurants hier tijdig van op de hoogte worden gebracht. Uiteraard kunt u kleine (persoons)wijzigingen doorgeven tot één dag voor uw bezoek (tot 17.30 uur).
Uw betaling
Hoe weet ik of mijn betaling is gelukt?
Bij het reserveren van Happen en Trappen heeft u uw e-mailadres ingevuld. Na betaling ontvangt u terstond een betaalbevestiging op dit e-mailadres.
Ik ben woonachtig in Belgie of Duitsland, wat nu?
Voor onze Belgische klanten is dit geen probleem, u kunt eenvoudig met Bancontact betalen.

Bent u woonachtig in Duitsland? Stuur dan een e-mail naar info@happenentrappen.nl. Vermeld hierin duidelijk:
  • De naam van de route
  • Uw naam en telefoonnummer
  • Het aantal personen (volwassenen en kinderen)
  • De datum waarop u een bezoek aan Happen en Trappen wilt brengen
  • De starttijd waarop u wilt vertrekken (10:00, 10:30 of 11:00 uur)
  • Eventuele dieetwensen en opmerkingen
U kunt het totaalbedrag van uw reservering (aantal personen x 39,95 euro) overmaken naar:
  • IBAN: NL98RABO0157334619
  • BIC / Swift: RABONL2U
Stuur de betaalbevestiging of een printscreen van uw betaling mee met de reservering voor een snelle afhandeling. U ontvangt van ons een persoonlijke bevestiging van uw reservering.
Ik heb geen internetbankieren
Happen en Trappen heeft ervoor gekozen alle betalingen via iDeal te laten verlopen. Heeft u zelf geen internetbankieren, dan kent u wellicht iemand in uw omgeving die dit kan doen voor u? U kunt deze persoon dan contant betalen.
Uw boeking
Ik wil graag de datum van mijn boeking wijzigen
U kunt de datum van uw boeking zelf één keer wijzigen. Klik hier voor het wijzigingsformulier. Indien u de datum binnen 24 uur voor vertrek wilt wijzigen kunt u een e-mail sturen naar info@happenentrappen.nl. U kunt uw boeking wijzigen tot uiterlijk 18.00 uur één dag van tevoren.
Ik heb een boeking geplaatst, maar nog geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Het komt wel eens voor dat de bevestigingsmail in het mapje ‘ongewenst’ of ‘spam’ wordt geplaatst. Hier kunt u uw bevestiging van de boeking terugvinden. Indien u na het boeken ook geen mail heeft ontvangen in uw mapje ‘ongewenst’ of ‘spam’ dan kunt u een mail sturen naar info@happenentrappen.nl met het onderwerp: “Geen bevestigingsmail”. Vermeld hierin duidelijk uw naam en de route die u geboekt heeft.
Cadeaubonnen
Hoe kan ik een cadeaubon bestellen?
U kunt de cadeaubonnen bestellen door het formulier in te vullen dat u vindt onder het kopje "cadeaubon" bovenin de taakbalk.
Hoe lang duurt het voordat de cadeaubon aankomt?
Indien u een digitale cadeaubon heeft besteld, krijgt u deze binnen enkele minuten per e-mail toegestuurd. De codes kunnen dan direct verzilverd worden. Indien u kiest voor het opsturen van een cadeaubon per post dan worden de cadeaubonnen binnen enkele dagen naar de gelukkige ontvanger verstuurd. In beide gevallen hoeft dus niet uw eigen (e-mail)adres in te vullen. Uiteraard kunt u ook uw eigen (e-mail)adres invullen, de bonnen worden dan naar dit (e-mail)adres verstuurd zodat u ze persoonlijk kunt overhandigen aan de gelukkige ontvanger. Bij de cadeaubonnen die per post worden toegestuurd vindt u in de grote envelop u een kleinere envelop, hier kunt u nog een persoonlijke boodschap op schrijven.
Ik heb een cadeaubon besteld per e-mail, maar ik heb deze niet ontvangen per e-mail. Wat nu?
Indien u een digitale cadeaubon heeft besteld, krijgt u deze binnen enkele minuten per e-mail toegestuurd. Het komt wel eens voor dat deze in uw mapje ‘ongewenst’of ‘spam’ wordt geplaatst. Hier kunt u de e-mail dan terugvinden. Indien u na uw bestelling ook geen mail heeft ontvangen in uw mapje ‘ongewenst’ of ‘spam’, dan kunt u een mail sturen naar info@happenentrappen.nl met het onderwerp “Geen e-mail cadeaubon”. Vermeld hierin duidelijk uw naam en het aantal cadeaubonnen dat u heeft besteld.
Staat de cadeaubon op naam?
Nee, de cadeaubonnen zijn niet persoonsgebonden. Onze cadeaubonnen bestaan uit een unieke 10-cijferige code, welke eenmalig kan worden ingevoerd bij het plaatsen van een reservering.
Wat is de geldigheidstermijn van een cadeaubon?
Cadeaubonnen zijn altijd geldig in het jaar van aankoop en het daaropvolgende jaar. Cadeaubonnen uitgegeven in 2015 zijn derhalve geldig t/m 31-12-2016.
Hoeveel kost een cadeaubon?
Een cadeaubon kost € 39,95 per stuk. Een cadeaubon heeft als voordeel dat deze voor elke route geldig is en dat de datum vrij te bepalen is.
Hoe kan ik een cadeaubon verzilveren?
U dient een reservering te plaatsen door het reserveringsformulier in te vullen (zie het antwoord op de vraag ‘Hoe kan ik reserveren?’). Aan de rechterkant van het formulier kunt u onder het kopje ‘cadeaubonnen’ het 10-cijferige nummer invullen dat op de cadeaubon is vermeld.
Fietsverhuur
Hoe gaat fietsverhuur in zijn werk?
Bij alle routes staat bij de praktische informatie een symbool van een fiets. Door met de muis over dit symbool te bewegen, ziet u aanvullende informatie zoals de prijs etc. Aangezien Happen en Trappen zelf niets met fietsverhuur doet, verzoeken wij u vriendelijk om dit vooraf zelf te regelen met de desbetreffende fietsverhuurder.
Onze routes
Is de route een rondje en kom ik weer terug bij het startpunt?
Ja. De afstanden welke worden aangegeven zijn de afstanden van het startpunt tot weer terug bij het startpunt. U fietst derhalve 5 etappes en eindigt de dag ook waar u de dag bent begonnen.
Kan ik de route wijzigen / inkorten?
De routes van Happen en Trappen zijn zo samengesteld dat u op een dag de mooiste plekjes in de omgeving ziet en de beste restaurants aandoet. Elke etappe is rond de 10 kilometer, dus u kunt om de drie kwartier genieten van een hapje en een drankje. Het inkorten van een route is daarom niet mogelijk.
Kan ik de volgorde van een route wijzigen?
Helaas is dit niet mogelijk aangezien wij voor het seizoen met de desbetreffende restaurants afspraken hebben gemaakt over de door hen te serveren gerechten.
Kan ik ergens anders starten?
Helaas is dit niet mogelijk. Uitsluitend het startpunt heeft de beschikking over geplastificeerde routebeschrijvingen, vouchers en fietskaarthouders.